torstai 31. tammikuuta 2013

Jordania part 1. Aqaba

Lähtö:  19.1.2013 klo 8.15 Matkatoimistona toimi Apollomatkat ja lentoyhtiönä Finnair :)

Lennolla: Muutaman tunnin yö unien jälkeen lento oli aikalailla tuskaa onneksi sain osan lennosta nukuttua. Lentoaikahan Aqabaan on noin 5 h. Menomatkalla lentokone ruoka jäi kyllä syömättä meikälle tarjoiltiin nimittäin jotain (gluteenitonta) sienirisottosörsseliä ei paljoa naurattanut..

Ennen laskeutumista jouduttiin kiertelemään yläilmoissa muutama kierros oli kyllä jäätävää joka paikassa hiekkaa ja kallioita!

Kenttä: Aqaban kenttä eli siis King Hussein International Airport on aika pieni ja jouduttiin siinä sitten odottelemaan että SAS:in kone pääsee ilmaan ennenkuin päästiin koneesta ulos.. Sitten vaan kävellen sisälle jossa ensimmäisenä passin tarkastus ja leimaus jonka jälkeen odottamaan matkatavaroita :) Tehtiin taktisesti niin että äiti meni hakemaan matkalaukut hihnalta ja itse jäin jonottamaan rahan vaihtopisteelle Jordanian valuuttahan on siis Dinaari ja 1€=0,92JOD, tosin ainakin tällä kertaa lentokentällä oli parempi kurssi kuin muualla kaupungissa joten saatiin 0,93JOD..

Siitä sitten vielä yhden turvatarkastuksen (laukut valaisusta läpi)  ja ulos jossa odotti Apollon oppaat tästä bussille ja sitten hotellille.

Hotellilla: Hotellimme oli siis Intercontinental Aqaba, ja oli ensimmäisenä joten bussista ulos ja kamat ulos bussi ei yllätysyllätys päässyt aivan sisäänkäynnin eteen vaan joutui jäämään portille kun asiakkaiden autot olivat tukkineet väylät.. Kuulemma laukkupojat tulisivat hakemaan laukkumme tien laidasta mutta noh kuten arvata saattaa kaikki ottivat laukkunsa ja kantoivat ne turvatarkastukseen asti (perus suomalaiset.. :D) (Meidän lisäksi suomalaisia hotelliin tuli laskujeni mukaan ainakin 15 henkilöä)
Ennen kuin pääsee hotellin aulaan on siis turvatarkastus eli laukut hihnalle ja läpivalaisuun ja itse metallinpaljastuksesta läpi tämä siis aina kun kun tulee takaisin "kaupungilta"..
Turvatarkastukset ovat kuulemma todella yleisiä hotelleissa Jordaniassa mikä on kyllä ainakin omasta mielestä ihan kiva :)

Check-in sujui mutkattomasti vaikka tosin meiltä ei kysytty halutaanko erilliset sängyt ja tupakoimaton huone (kuten esim. vanhemmilta pariskunnilta..) Noh onneksi saatiin automaattisesti nämä :)

Huoneemme sisälsi osittaisen merinäköalan ja näkymä oli ihan jees suoraan Aqaban puolelle eli iso lipputanko näkyi sekä satama ja jonkin verran muita hotelleja ja asutusta..
Toinen vaihtoehto olisi ollut näkymä Eilattiin jos huoneemme olisi ollut toisella puolella hotellia :)





 Muutama kuva vielä hotelli huoneesta sekä näkymää parvekkeelta :)

Pakko vielä kertoa että kuten mainitsin näkyi parvekkeeltamme myös paikallista asutusta etenkin kun katsoi vasemmalle suoraa vuorille päin (jossa siis paljon paikallista asutusta asuuhan Aqabassa yli 100 000 asukasta) heti ensimmäisenä iltana alkoi kuulua ihme pamauksia kun olimme käymässä nukkumaan ja mutsihan oli jo ihan varma että nyt syttyi sota :DD Jepjep ilotulituksiahan ne jotka jatkui koko viikon.. Huoneeseemme ei kuulunut kauheasti melua mutta kyllä nuo ilotulitukset kuului varsinkin kun ehkä vielä oli vähän "pelko bebassa" :D
23.1 Jordaniassa järjestettiin parlamenttivaalit joiden piti olla ensimmäiset täysin rehelliset vaalit ja tästähän paikalliset vasta hullaantui tulosten selvittyä se oli pelkkää juhlimista illalla ja yöllä seuraavat pari päivää.. Hullut autokulkueet pitkin hotelli&ravintola katua tööttäillen ja ihmiset autojen ja kuorma-autojen lavoilla huutaen.. Huhhuh onneksi hotellimme sijaitsi kävelymatkan päässä tästä kadusta ;)

tiistai 8. tammikuuta 2013

Uusi vuosi :)

Noniin kuten arvata saattoikin on tää blogin päivittely jäänyt sitten syksyn, päässä on pyörinyt koko syksyn ajan vaan koulujutut sekä asunnon hakeminen jota ei kuitenkaan ole sattunut löytymään aktiivisen hakemisenkaan jälkeen BUU! sanon minä..

Eli ei sen erikoisempaa tännepäin joulu ja uusivuosikin meni jo eikä niissäkään mitään erikoista joulun istuin kotona ja uusivuosi meni töissä&ilta kotona varsin ankeeta..

Mutta joo tässä viettelen "pikkuista" lomaa joka on ansaittu hyväksilukemlla työssäoppiminen ja 10 päivän päästä ois lähtö Jordanian Aqabaan sentään jotain odottamisen arvoista :)




maanantai 27. elokuuta 2012

!

Tässä on tapahtunu vaikka mitä koulua, weekend-festivaalit, taas koulua, töitä, baareilua ja rakkaita ihmisiä  sekä että mun läppäri ylläripylläri sano itsensä irti tai siis laturi, enkä oo siks päässy päivitteleen.

Nyt mulla on siis uus läppäri JEE!

Vähän on kyllä outoa käyttää tätä läppäriä mun edellinen läppäri on HP ja tää uus on Acer mut tää on kyl pure love <3

Kuviakin mulla ois mutta en oo saanu aikaseks vielä mitään tänne koneelle laittaa kun vasta päivällä tän hain, harkitsen myös Windows 8(?) päivittämistä tähän joten en nyt viitti tätä turhaa täyttää jos ne kaikki häviää täält kun päivitän.

Mutta joo palailempa taas toivottavasti mahd. pian! :)

tiistai 14. elokuuta 2012

Lahjontaa

Ohhoh mulla ois paljon juttua esim. se että mä pääsin kouluun! Täähän ei siis ollenkaan ollu mulla suunnitelmissa mutta mua alko ahdistaa se ku en oikeen tienny mitä aijon seuraavaks ja vuorojakaan en saanu töistä ku muutaman. No näin netissä mainoksen et tohon meijän läheiseen kauppikseen ois viel tilaa ja viel yo-pohjaselle eli merkonomi koulutus kahdessa vuodessa no soitin sitten perjantai aamuna sinne rehtorille et miten ois? Ja eilen kävin kirjautuu kouluun, oon taas opiskelija!

Mulla on jäätävä kriisi mitä puen päälleni sinne, ku taas uusia ihmisiä koko koulu täynnä tosin suurin osahan (paitsi meijän luokka)  on mua yli 2 vuotta nuorempia nii ei mitää paineita :D

Mut siis kouluun pääsyn kunniaks ostin itelleni lahjan!

TADAA!

Ralph Lauren The Big Pony Women #3 EdT

Pakkauksessa tuoksua kuvaillaan näin:

Aistikas, itämaisen hedelmäinen kukkaistuoksu
Viettelevä & spontaani yhdistelmä karpaloa ja tonkavaahtoa 
Hän seuraa sydäntään...ja saattaa särkeä omasi.
Ota hänet omaksesi!

Tää on ihana, tuoksuttelin tätä jo kentällä ku oltiin lähdössä Turkkiin mut en sitten raaskinu ostaa, toivoin salaa että tätä ois myyty koneessa mut eipä tietenkään.


    Sellasta tänään onkohan kellään muulla tapahtunut mitään kivaa/jännää!?

lauantai 11. elokuuta 2012

Muumimaailma!

Heh, eilinen meni aika erilaisissa meiningeissä kuin yleensä eli muumimaailmassa. Mun kummityttö on 1,5 vuotias ja lähdinkin sitten extempore niitten mukaan kun ei muutkaan tekemistä eiliselle päivälle ollut.

Oon itekkin ollu muumifani joskus pienempänä ja käynytkin muumimaailmassa pienenä oli kuitenkin kiinnostavaa päästä kattomaan paikkaa vähän erilaisesta näkökulmasta.



Muumimaailmasta kyllä löytyy kaikenlaista ja toi pikkunenki oli ihan innoissaan vaikka tuskin niin paljoa tajuskaan kun vähän isommat 

Oli kyllä aikamoinen päivä ja jos se otti koville pienemmälle niin otti kyllä koville isommallekkin meinaan maistu illalla pikku päikkärit :D

torstai 9. elokuuta 2012

Meikkejä

Dodiin kameran johto löytyi joten pääsen laittamaan kuvia!
Nyt kesällä meikkaus on jäänyt sormilla laskettavaan määrään etenkin kun Turkissa naama sai vähän aurinkoa niin epäpuhtaudetkin kaikkosivat ainakin hetkeksi! Mutta näitä tuotteita käytän perus meikissäni:

1. Nassun pesu

2. ACOn 24h kosteuttavaa kasvovoidetta (oikealla)
3. Lumene Ihonsävynheleyttäjää&Lumene Double stay mineral makeup meikkivoidetta ja ne sekaisin
Meikkivoiteen levitän aina sormin :) Toi Ihonsävyn heleyttäjä mulla on pääosin käytössä vain kesäisin (tai kun oon ruskettunu)

4. Lumene beaty base peitepuikko 
5. Lumenen valokynä
6. Lumene Translucent mineraali irtopuuteri
7. H&M Aurinkopuuteri
8. Lumene poskipuna (sävy 4 Leinikki)


9. e.l.f Beatybox luomiväri kirjanen josta sudin silmiini luomivärit ja kulmiin väriä :) (Jumaloin tätä kirjasta voisinki tehdä tästä joskus erikseen oman postausen :D)
10. Rimmel Extra Super Lash ripsari 

Sellasia kuten huomaa oon aikamoinen Lumenen meikkien suurkuluttaja, paitsi että ripsareissa Rimmel toimii mulla parhaiten! :)

Onko kellään käytössä samoja meikkejä tai omia suosikkeja joita haluaisi suositella?

tiistai 7. elokuuta 2012

Buu!

Oisin mielelläni laittanu kuvia mun käyttämistä meikkituotteista mut en löydä mistää mun kameran johtoa joten laitanpa tähän nyt vaan jotai randomeja kuvia mun huoneesta ja yritän miettiä mihin piruun oon tunkenu sen johdon!